דלית אליהו בורנטין, מומחית בפסיכולוגיה רוחנית, מרצה, מאמנת ובעלת בית הספר לאימון "מאסטרי אימון לחיים".

דלית מאמנת לחיים ולעסקים משנת 2003, פיתחה את שיטת האימון על בסיס יסודות הפסיכולוגיה הרוחנית. מדריכה ומקיימת סדנאות בתקשורת מתקדמת, מנהיגות וניהול משברים וקונפליקטים. הנחתה את תכנית הטלוויזיה "שדרג את הסלב" לאימון מפורסמים בהוט בידור ישראלי.

הכשרה אקדמאית:

B.A  בתקשורת וניהול, המכללה למינהל תל אביב

M.A  בפסיכולוגיה רוחנית, אוניברסיטת סנטה מוניקה, קליפורניה

כל הזמן שואלים אותי… מה זאת בכלל פסיכולוגיה רוחנית?

פסיכולוגיה רוחנית היא קודם כל חוויה. העיקרון הבסיסי יוצר חווית חיים מהנחת היסוד שהיא שאנחנו נשמות שעוברות חוויה אנושית מכיוון שחוויה חיצונית היא תמיד רק שיקוף של מציאות פנימית.

למרות השם המחייב, הפסיכולוגיה הרוחנית נותנת לנו כלים דווקא לניהול החוויה האנושית, כלים פסיכולוגיים מטבעם ברמות הרגשית, המחשבתית והמעשית, מתוך גישה וקונטקסט רוחני. בטבע הרוחני שלנו אין מה לשפר, צריך רק ללמוד להתחבר אליו. בעולם הדואליות של החוויה האנושית בו אנחנו תמיד רוצים להיות יותר במקום מסוים (עשירים, יפים, ורזים לדוגמא…) ולהימנע מהקוטבי שלו.

אני הגעתי לעיסוק באימון מתוך כמיהה מאוד גדולה למלא חלל בחיים שלי.

רציתי להצליח. היה לי חזון להרוויח כסף. כמו הרבה צעירים שמקבלים רישיון נהיגה, רציתי אוטו יפה. הקמתי חברה ליחסי ציבור והפקת אירועים בגיל 19, הייתי אמיצה וחרוצה והצלחתי מאוד. קניתי את הגולף הלבנה עליה חלמתי והשאר היסטוריה לחמש שנים הבאות. הפקות גדולות, חיי לילה בתל אביב. המון כסף, תהילה ואקשן.

למרות כל זאת, עזבתי את הארץ בשיא ההצלחה. אפשר להגיד שברחתי. הפער שנפער בין ההצלחה החיצונית לבין העולם הפנימי שלי היה קשה מנשוא. כבר לא נהניתי מהמסיבות ואלפי ה"חברים". הייתי עצובה. הרגשתי שלמרות ההצלחה חסר לי משהו גדול בחיים.

התפרצו לי התקפי חרדה והבנתי שאני חייבת להקשיב למשוב הזה , עזבתי הכל והלכתי להגשים את החלום האמיתי, לימודי פסיכולוגיה. ולא סתם פסיכולוגיה, אלא פסיכולוגיה רוחנית.

בהרצאות ובסדנאות שאני מעבירה החוט המקשר הוא הבחירה בחיים של חופש. חופש מתלות בנסיבות. חופש רגשי. החופש היחיד שקיים. בארגונים אני מלמדת איך לנהל את עצמנו לפני שמנהלים אחרים, ומול קהלים הפתוחים להתנסות אנחנו עוברים חוויה שמאפשרת לנו לגעת בחיים באותנטיות, בכלים פשוטים שנשארים עם המשתתפים הרבה אחרי המפגש.

 

סדנאות והרצאות:

מוטיבציה זה לא מה שחשבתם

מהן שתי סוגי המוטיבציות שקיימות בנו?

הסוג הראשון והשכיח הוא מוטיבציית הפחד או הכאב. זוהי מוטיבציית דחיפה PUSH)), תפקידה לדחוף אותנו לבחור בפעולה מסוימת מתוך כאב, חסך, או קושי. היא מאוד אפקטיבית בטווח הקצר. דוגמא למוטיבציית פחד היא יציאה לעבודה כי אין לנו כסף.

סוג המוטיבציה השני הוא מוטיבציית אהבה או השראה. זוהי מוטיבציית  משיכה (PULL), תפקידה למשוך אותנו אל האור מתוך כמיהה או משיכה. כמו זבובים או פרפרים שנמשכים אל האור בקצה המנהרה. היא עובדת מצוין למרחקים ארוכים.

נכיר ונלמד לזהות כל אחד מסוגי המוטיבציות וכיצד הן באות לידי ביטוי בנו. נעמיק להבין מהו השילוב הנכון בין שתי המוטיבציות על מנת להפיק את המיטב מהפוטנציאל הגלום בנו.

משחק החיים – כלים אמיתיים לניהול אפקטיבי

בהרצאה נפתח לעצמינו צוהר להתבוננות מעצימה וייחודית על הצלחה, עמידה במטרות וניהול.

מטרות חיינו ברמת ניהול החוויה האנושית הן רק חלק מההתנהלות, החלק המעניין יותר הוא החלק בו אנחנו נמצאים במודעות לגבי איך אנחנו מתייחסים לעצמנו ולעולם בזמן שאנחנו פועלים בעולם.

ההרצאה הדינמית "משחק החיים" היא הזמנה לניהול עצמי אפקטיבי, כמשאב ראשון והכרחי להצלחה. פעמים רבות אנחנו רצים לנהל את כל הגורמים האחרים מסביבנו. כלי הניהול העצמי עוזר לנו להתבונן במערכת הניהול הפנימית שלנו המקרינה באופן ישיר על היכולת שלנו לנהל משא ומתן, עובדים,זמן וכסף.

משחק המונופול המפורסם, ההצלחה של חברת "האחים פרקר" משנות השלושים היא המטאפורה לדיון המוצע. החיילים על הלוח, קניות ומכירות, פשיטת רגל ואסרטגיה באים לידי ביטוי במשחק, כמו בחיים. ההבדל הוא בדרך כלל הפרספקטיבה המשחקית, אותה אנו מאבדים כשמדובר בכסף אמיתי ולא בשטרות מונופול. האם אנו מסוגלים לקחת את הפרספקטיבה המשחקית לחיים האמיתיים והארגוניים והאם יש בזה ערך?

על כך ועוד ב"משחק החיים".

במהלך ההרצאה יינתנו גם כלים ניהוליים ספציפיים לניהול עצמי וניהול ארגון בתנאים של חוסר וודאות.

סדנת אמנות התקשורת

הכרות עם טכניקות ועקרונות חיוניים לתקשורת ומערכות יחסים. התנסות מעשית וחומרים תיאורטיים כלולים. התנסות בעבודה תהליכית בקבוצות קטנות המעוצבת לספק ניסיון ממשי בכלים לפיתוח מומחיות בתקשורת מונחית לב .

ניגע ונרחיב בארבעת רמות ההקשבה השונות: התעלמות, העמדת פנים, הקשבה סלקטיבית והקשבה פעילה. בנוסף, נבין לעומק מהו אימות תפיסה ומדוע הוא שלב הכרחי בתקשורת נכונה.

במהלך הסדנא תיערך הדגמה על משתתפ/ת

המלצות

עקרונית איך שאני שומעת רוחני קשה לי יותר להתחבר. אבל דלית נראית כ"כ עם רגליים על הקרקע והיא מרצה בחסד.

היה מעניין.

קרן וייס, הפקת מסעות, אירועים וכנסים

ליצירת קשר והזמנת הרצאה לחץ כאן